Sandra - Mamma till Leona

TENERIFFA GET AWAY

Då har våran minisemester lidit mot sitt slut och gud vad skönt det har varit med en liten get away och bara få vara. Så mycket roligare när det blev så spontant, då förväntar man sig ingenting och man bara tar det som det kommer.
Det var ju meningen att vi skulle åka hem idag, men vi kom hem sent igår kväll istället då alla hotell var fullbokade. Vi bokade nämligen bara en natt när vi kom, då vi vi inte visste om vi ville vara i staden alla dagar. Lite otur, men vi kände att det egentligen inte spelade så stor roll. Vi åkte därifrån hur nöjda som helst i alla fall.

En liten summering av våran resa då. I fredags kom vi ju på kvällen, så då åkte vi bara direkt till staden för att kolla runt och hitta någon restaurang. Vi hamnade på en restaurang i ett mysigt område (påminde om gamla stan) där vi åt oss hur mätta som helst. Vi beställde en nachotallrik till förrätt som det fanns tre olika storlekar av. Vi valde en small. När tallriken kom in så var det hur mycket mat som helst. Ibland undrar jag om folk vet vad förrätt är. Det var riktigt gott dock, så allt åts upp förutom ett fåtal chips. Så när huvudrätten kom in så var man ju inte direkt superhungrig. Hade beställt in tacos, vilket blev lite tråkigt med tanke på att förrätten var snarlika.

Hotellet då. Vi bokade ett som låg mitt i smeten som var prisvärt och riktigt fräscht. Sängen var dock liten för att vara en dubbelsäng, haha. Vi är vana att sova i en 180 säng, så när vi skulle lägga oss i denna 120 säng så kändes det hur trångt som helst. Men det gick an.

Lördagen började med en dunderfrukost. Jag blir verkligen som ett barn på julaftonsmorgon när jag vaknar och vet att jag ska få äta hotellfrukost.

När vi hade checkat ut och lämnat väskorna i bilen så började vår vandring i stan. Vi besökte först en stor marknad där dom hade allt möjligt. Jag gillar att gå på marknader, tycker det är jättemysigt. Har tjatat om att göra det ett tag nu, men vi har aldrig kommit iväg.

Efter en god lunch så gick vi till en stor park och gick runt, hur fint som helst. Vi satte oss till slut på en bänk och bara satt ett bra tag. J slumrade till och med till i mitt knä haha! Mycket promenerande + matkoma = helt slut. Jag klagade inte.

Sedan gick vi på museum, fikade och massa mer. Känner att inlägget blev väääääldigt långt nu och jag har en middag som ska börja lagas. Men resan var i alla fall hur bra som helst och jag kunde inte ha varit mer nöjd. Hoppas eran helg har varit lika bra!